1

3 fouten bij de verhuur van jouw locatie

Iedereen die een locatie verhuurd heeft het al eens meegemaakt, te weinig respons op de verhuur, een klant die plots afhaakt of allemaal aanvragen maar, geen echte boekingen. Natuurlijk willen wij als Spot
dat jij dat niet (meer) voorhebt. Daarom hebben we de drie meest voorkomende fouten bij de verhuur van locaties onder de loep genomen.

#1- Onduidelijkheid bij het zoeken van informatie

Duidelijkheid, misschien wel dé belangrijkste reden. In tijden als de onze is de beschikbaarheid en juiste informatie geen luxe meer, maar een hygiënefactor. We worden constant overladen met informatie en dus loopt de gemiddelde consument met een filter op. Ze willen we in een fractie van een seconde de informatie (die ze nodig hebben om een beslissing te maken) terugvinden. Er zijn twee dingen belangrijk omtrent de duidelijkheid van informatie.

Website

Ten eerste moet je website volledig in orde zijn. Het is het HQ van jouw bedrijf en dus van je locatie. Platformen en sociale media geven vaak de eerste indrukken en ‘awareness’ over jouw locatie maar, de klant weet dat alle informatie uitgebreider gebundeld op de website zou moeten staan. Tevergeefs zijn er nog heel wat websites die niet voldoen aan de nood van de klant die duidelijke informatie wilt. Zorg dat alle praktische info zoals prijs, capaciteit, mogelijkheden, .. duidelijk terug te vinden zijn op de website. De klant apprecieert dat en op lange termijn jijzelf ook 😉

Sociale media

Sociale media en de impact er van is niet meer weg te denken in de 21ste eeuw. Reden genoeg dus om te zorgen dat je met je locatie aanwezig bent op verschillende platformen. Ook al is sociale media niet de manier om een boeking binnen te halen, toch is het belangrijk dat er duidelijke informatie terug te vinden is. Al gaat het over enkele foto’s die duidelijk weergeven wat mensen van je locatie kunnen verwachten.

Zorg dat je klanten up-to-date worden gehouden door geregeld over nieuwigheden op je locatie te praten. Heb je een nieuw zomers gerechtje dat je aanbiedt tijdens de pauze van een verhuurde locatie? Maak dan een aantrekkelijke post en laat iedereen zien waar jou locatie voor gaat en staat, dat geeft een leuk en warm gevoel.

#2- Het oog wil ook wat

Een beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden, wordt wel eens gezegd. Als je een mooie locatie hebt, doen foto’s wonderen met de fantasie van de potentiële huurder. Zorg er dan ook voor dat je genoeg foto’s voorziet. Investeer in een goede fotograaf of ga investeer in jouw eigen fotografie skills. Hier kan je online workshops daarover spotten!

Naast foto’s, is een videorondleiding een super leuke manier om een potentiële huurder in te leiden tot jou locatie. Als je zowel foto’s als een video voorziet dan kan de klant zich helemaal inbeelden wat hij/zij kan verwachten van jouw locatie.

Wist je dat je voor maar €150 excl. btw extra een fotoshoot kan boeken bij een jaarabonnement?

#3- Responstijd

Onmiddellijke voldoening (in het Engels instant gratification) is net zoals sociale media niet meer weg te denken in deze tijd. Je wilt een film kijken? Nog geen twee minuten later heb je een film op Netflix klaarstaan. Je wilt een nieuwe gsm? Via heel wat distributie bedrijven heb je hem vandaag nog in huis zonder naar de winkel te gaan. Zo kunnen we nog wel even doorgaan met voorbeelden geven. 

Het feit dat we verwend worden met zo’n snelle voldoening van onze nood door enkele websites of bedrijven, zorgt er voor dat als maar meer en meer bedrijven dit doen en de klant gewend raakt aan deze “onmiddellijke voldoening”. Dat wil zeggen dat het ongelofelijk belangrijk is om te zorgen dat als je bepaalde informatie niet zomaar beschikbaar zet op je website (met gegronde reden kunnen wij daar zeker in komen), je wel moet zorgen voor een snelle responstijd. 

Als je niet snel genoeg antwoord hebben mensen vaak al een andere locatie gecontacteerd of zich misschien zelfs al bedacht. Probeer toch elke dag je communicatiekanalen te bekijken en zo nodig vragen te beantwoorden. Een dagje of twee daar kan iedereen inkomen maar wacht zeker geen week met antwoorden tussen twee mails of berichtjes.

Zo, nu jij de 3 meest voorkomende fouten weet, ben jij al 3 stappen voor op jouw concullega’s om het goed te doen en zo meer boekingen te krijgen voor jouw locatie. Veel succes!

Wil jij je locatie vaker verhuren en tips ontvangen om meer inkomsten te krijgen? Kijk dan zeker eens op Spotworkshops.be wij maken unieke locaties zichtbaar en verbinden jou met je ideale klant.